понедељак, 15. фебруар 2016.

Patin petnaesti________ Gibanica gužvara

Naša blogerica Mikica sa bloga Mimi's Kingdom je i osmislila ovu igricu "Patin petnaesti" i jako joj se radujem.
Svakog petnaestog u mesecu je neka nova tema,ovog puta je gibanica gužvara i to sa razvlačenim pa pečenim korama...uh pa kako da ih ispečem kad nemam šporet na drva...izmaltretirala sam muža da mi ih ispeče na roštilju, prvo smo dole stavili preokrenut pleh i pekli ih na pek papirua onda smo sklonili pek papir i pleh i vrlo kratko ih stavili na žice, samo da dobiju malo bojicu....Iskreno rečeno, ovo više nikad ne bih radila i ako je pravim, praviću ih sa kupljenim korama, koje su pečene.
Gibanica je izuzetno dobra i svakom bih je preporučila.


Sastojci:
750 g brašna
oko 400 ml vode
1 kašičica soli
otopljena mast za premazivanje kora

Sastojci za fil:
6 jaja
500 g feta sir
100 g kajmaka
600 do 650 ml mleka
65 g masti

Priprema:
Prosejati brašno, dodati so i vodu i zamesiti testo kao za svaku pitu i podeliti testo u 4 jufke. Premazati jufke sa otopljenom mašću i ostaviti ih da se odmore, najmanje pola sata. ( meni je bilo previše kg brašna, pa sam je pravila od 750 g )

Razvući svaku jufku posebno, otkinuti zadebljani deo oko krajeva i ostaviti ih da se malo testo prosuši.
Prosušeno testo iseći na parčiće na veličinu pleha u kom ćete gibanicu peći.
Svako parče testa preneti na vrelu ploču štednjaka / šporeta i peći ih sa obe strane.
Gotove kore slagati jednu na drugu i ostaviti ih da se malo ohlade.
Ja sam mog muža toliko izmaltretirala sa pečenjem ovih kora da mi je rekao da on drugi put ovo neće da radi...ako mi se jede gibanica, bolje da idem i da kupim kore.

U veću zdelu umutiti jaja, dodati izmrvljen sir i kajmak i dodati oko 600 do 650 ml mleka da dobijete mlečnu masu.
Uzeti jedan deo masti i premazati plehu stranice i dno a ostatak otopiti i dobro zagrejati.

Uzeti jednu koru i zamočiti u mlečnu masu, staviti je ravno u kalup, uzeti još jednu koru i isto uraditi i sa njom isto tako.
Sad uzimati kore, jednu po jednu, umakati ih u mlečnu masu i tako izgužvane ređati ih u pleh,nemojte puno da ih suzbijete jednu do druge.
Kad ste napunili pleh, preliti odozgore sa 4-5 kašika mlečne mase i sa 2 do 3 kašike vrele masti.


Ostatak kora umakati u ostatak mlečne mase, stavljati ih odozgore da leže ravno.
Ja sam imala 14 kora, od toga dve su bile na dnu, 8 umočenih i zgužvanih i 4 umočene i slagane ravno.

Ako vam je ostalo mlečne mase, preliti odozgore ( meni nije ostalo ni malo ) i poprskati sa ostatkom vrele masti.


Uključiti rernu na 190°C i peći oko sat vremena, ako vam je temperatura prejaka, smanjiti temperaturu i ako počne previše da rumeni,pokriti je pek papirom.

Pečenu gibanicu malo ohladiti, iseći na parčiće i poslužiti je toplu sa kiselim mlekom, jogurtom, kefirom ili hladnim pivom.


Prijatno!!!


i za vas, koji ne čitate ćirilicu:

GIBANICA GUŽVARA

Prosejati na dasci za mešenje kilogram brašna i od njega zamesiti testo kao za svaku pitu. Podeliti testo u jufke, pa ih ostaviti da se četvrt sata odmaraju. Zatim razvući koru na stolu, preko stolnjaka, otkinuti joj krajeve i malo je prosušiti. Razvučenu koru iseći na četvrtaste komade u veličini pleha u kome će se gibanica peći. Pažljivo koru prenositi na vreo štednjak i peći je i s jedne i s druge strane. Pečene kore stavljati na čist salvet, jednu preko druge. Kad su sve kore pečene, spremiti nadev.
Nadev za gibanicu-gužvaru spremiti na ovaj način: u veći sud staviti izdrobljeni sir, kajmak, 6 celih jaja, pa doliti toliko mleka koliko je potrebno da se dobije mlečna masa. U šerpu staviti mast da se istopi na štednjaku. Sud u kome će se peći gužvara dobro premazati mašću. Uzeti koru, umočiti je u ovu mlečnu masu, pa njome pokriti dno suda u kome će se gibanica peći. I druge kore zamakati u mlečnu masu, gužvati ih i ređati jednu do druge u plehu. Pošto je tako ispunjen ceo red ovim gužvanim korama, preliti ih dobro sa 2-3 kašike mlečne mase i mašću. Preko ovog reda zgužvanih kora staviti opet 2-3 kore jednu preko druge, pokvašene ali ne zgužvane. Ovako ponavljati dok se sud ne napuni do vrha. Gibanicu odozgo zaliti preostalom mlečnom masom, poprskati je vrelom mašću, pa je peći u toploj pećnici na jedan sat pred ručak.

10 коментара:

  1. Svaka čast, ja sam odmah u stratu odustala i napravila je sa gotovim korama.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. a joj Petra ti si baš pametna...ja sam htela pošto poto da ispoštujem recept, ali nikad više...inače gibanica je fenomenalna. Sledeći put ću kupiti kore i napraviti je.Topli pozdrav.

      Избриши
  2. Svaka čast Zorice! Ja ovaj put nisam stigla učestvovati, a nisam htela sa kupovnim korama. Baš sam želela isprobati ovu pravu verziju. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E Mimi moja, ako bi me pitala da li bih je opet pravila sa ovim korama, rekla bih ti definitivno ne, ali vredelo je svaki utrošeni minut...samo za mene je to bio težak poduhvat jer nemam šporet na drva....Od srca ti hvala.

      Избриши
  3. Mnogo lep recept Zoki i baš si ulođila dosta truda! Hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala tebi, draga moja Dubravka, znala sam da neće biti lako, ali nisam znala koliko, da sam znala koliko, verovatno bih odustala.Ljubim te.

      Избриши
  4. Znam da si vredna i da uspevaš da ispratiš puno toga ali za ovo ti posebno čestitam! ☺ Treba se baktati sa tim a i imati uslove da tako nešto izvedeš. Bravo! Izgleda vrlo ukusno. <3

    ОдговориИзбриши
  5. Odustala sam odmah, zbog pečenja, zato svaka čast, vjerujem da je dobra

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja sam htela da ispoštujem pošto poto recept, a muke oko kora ko nikad u životu i nikad je ne bih ponovo pravila na ovaj način, ali sledeći put ću i ja sa gotovim korama, jer znam ženu ovde koja peče kore na nekoj ravnoj ploči.

      Избриши