петак, 11. август 2017.

Džem od kajsija 2

Prošle nedelje sam pravila jednu turu džema od kajsija i htela sam da isprobam i ovaj recept, te sam napravila još jednu turu..ova boja džema mi se definitivno više sviđa od prethodne, ali i onaj drugi mi je mnogo lep..


Sastojci: 1‚.5 kg zrelih kajsija, 90 ml soka od jabuka ili kajsija,750 g šećera ili stevia,15 ml svežeg soka od limuna,30 ml likera od kajsija

Priprema: Kajsije oprati i očistiti od koštica.Staviti kajsije u veću i širu šerpu ( ja sam kuvala u veliki i dublji tiganj, jer nemam veliku šerpu ) sipati sok i kuvati ih dok ne omekšaju. ( umesto soka se može koristiti voda )
Mali plitki tanjirić staviti u zamrzivač.
Kad su kajsije omekšale, dodati šećer ili steviu i kuvati na jačoj vatri, skidajući penu sa njih i mešajte da vam džem ne zagori.


Kad se džem zgusnuo, isključiti ringlu i skloniti sa ringle,staviti malo džema na tacnu, koja je bila u zamrzivaču i vratiti samo nekoliko minuta u zamrzivač, izvaditi i ako se džem naborao i kad ga pogurate prstom da je stegnut, džem je gotov, ako nije tako, onda ponovo uključiti ringlu i kuvati još nekoliko minuta na jakoj temperaturi, mašajući.

Na kraju dodati limunov sok i liker, a može umesto toga vanilla paste, promešati i sipati u vruće tegle, koje ste prethodno oprali i mokre stavili u rernu da se osuše i zagreju.
Zatrvoriti i ostaviti da se same vakumiraju.

Znam da mnogi smanjuju šećer svuda, smanjujem ga i ja koliko god mogu, ali šećer u džemovima je ustvari jedna vrsta konzervansa koja čuva da se džem ne pokvari.
Ja ovde nemam džem fix i zato ga ne koristim, vi, ako želite možete ga koristiti, ali meni lično, je džem bolji na ovaj način.
David Lobovitz kaže da ovako pripremljen džem može da stoji godinu dana, ako je u frižideru, ja lično mislim da može i bez frižidera, ako su tegle vruće i sterilisane i ako se vruć džem sipa u vruće tegle i da se tokom hlađenja napravi vakum.

Нема коментара:

Постави коментар