уторак, 22. август 2017.

Liker od aronije

Mi u dvorištru imamo jedno drvce aronije ( zaista mi je žao što ću morati da ga ostavim, mada sam predložila mužu da ga izvadimo i prenesemo u novu kuću, on se ne slaže sa tim..
Ove godine nam je najviše rodila, ubrali smo preko kg bobica i jedan deo je završio u ovom likeru.


Sasatojci: 1 kg aronije, 500 g šećera, 1 mahuna vanile, 30 g svežeg đumbira,1 litar lozovače, ili čistog alkohola koji se kupuje u apoteci 96%

Priprema: Aroniju oprati i osušiti.
Đumbir očistiti i iseći na listiće.
Ja nisam imala mahunu vanile pa sam koristila vanilla paste umesto nje.

U veću teglu sipati red aronije, odozgore staviti listiće đumbira,pa posuti sa sitnim kristal šećerom, opet red aronije i tako raditi dok imate materijala.
Mahunu vanile raseći i istrugati semenkice i staviti ih u teglu, zajedno sa rasečenom mahunom.
Naliti sa alkoholom koji koristite, kod mene je to džin.




Ostaviti na toplom i sunčanom mestu i bar jednom dnevno promućkati da se šećer otopi.



Posle dve nedelje procediti tečnost, bobice možete da kratko prokuvate sa malo soka od borovnica ( možete dodati i malo divljih borovnica ako ih imate, može i smrznute i ako je potrebno dodati malo javorovog sirupa da bude slatko i koristite kao preliv za palačinke, sladoled, prženice )



Liker sipati u manje flaše ili u jednu veću, poslužiti sa kockicama leda ili pokloniti svojim prijateljima na poklon za slavu, rođendan...



Čuvati na hladnom i tamnom mestu ili u frižideru.



Prijatno i živeli!!!






4 коментара:

  1. Liker izgleda tako dobro, već sutra berem aroniju. I mi u vrtu imamo jedno malo drvce, nadam se da će biti dovoljno bobica za ovako fantastičan liker. Hvala za recept, oni koji budu probali liker biće oduševljeni to sigurno znam...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da samo znaš što sada ima lepu boju, ove je uslikano sledećeg dana, pa sam sve vratila u teglu i eno je napolje..boja je fantastična a o ukusu ti neću pričati...znam da ćeti se dopasti.

      Избриши
    2. Bila sam vredna i već pripremam, aroniju sam ubrala, sada sledim Vaš recept i radujem se finalnom rezultatu, znam da će mnogi uživati u ovom čarobnom likeru...

      Избриши
    3. Hvala ti puno ...ja jedva čekam da moj liker bude gotov a vidim još od sada da ima prelepu bordo boju..Čekam da mi kažeš kako ti se dopao.Još jednom, hvala.

      Избриши