петак, 26. јануар 2018.

Hilandarski prebranac

Sećam se kad sam prvi put videla ovaj recept kod moje koleginice blogerice,koja ima fantastičan blog " Odabrani recepti " i samo je trebalo vremena kada ću ga napraviti, jer prebranac obožavam, ali zato čorbast pasulj baš ne ljubim mnogo.Kuvam ga zbog mog muža, koji ga obožava, dok sam ja više za prebranac, koji mi je odličan dok je topao a volim ga i hladnog, sledećeg dana, mada imam retku čast da ga jedem sledećeg dana, jer ga pojedemo još prvog dana, a ako imamo i decu na ručku, oni obavezno traže ostatak pasulja da ponesu, tako da ja ostanem "kratkih rukava" ali mi to ne smeta mnogo,ja ga uvek mogu skuvati za nas.
Kod nas je prebranac takođe obavezan za slavu, uz roštilj ili kad imamo veće društvo na ručku.
Imam ja neku svoju verziju, koja mi je ostala još od mame, ali nikada do sada nisam koristila gusti sok od paradajza i mislim da mi je to baš "ono" što mi je falilo.
Od srca ti hvala, draga Vesna, da si podelila ovaj recept sa nama, koji će se od sada odomaćiti u našoj kući.
Nikada ne pratim slepo recept, uvek dodajem nešto po svom, pa tako sam i ovde...link na originalni recapt imate a ovde ćete videti kako sam ja to napravila u svojoj verziji, mada na kraju ćemo dobiti isti rezultat, fantastično jelo....pa da krenemo.


Sastojci : 500 g pasulja tetovca, 1 kašika nane,500 g crnog luka, 3 do 4 čena belog luka, 250 ml gustog soka od paradajza*, 1/2 kašičice šećera,1 do 2 pune kašike ajvara, 100 ml ulja,po ukusu so i biber, nekoliko listova lovorora, 1 puna kašika dimljene crvene paprike, peršun, suve paprike, ( ne mora ) suvi začin za jela

Priprema: Najbolje je pasulj potopiti u vodi preko noći, mnogo se brže skuva sledećeg dana.
Pasulj očistiti, oprati, naliti hladnom vodom i ostaviti preko noći da nabubri.
Ja vrlo često koristim pasulj iz konzerve, koji uvek imam u kući, tako ako želite, možete koristiti i taj pasulj.
Ako koristite pasulj iz konzerve, obavezno ga ocediti od tečnosti u kojoj je bio i isprati pod mlazom hladne vode.
Izmeriti tako oceđen pasulj koliko vam je težak i onda dodati toliko luka.( kod mene je uvek ova parola, luka nikad previše )

Nabubreli pasulj ocediti od vode u kom je stajao preko noći, naliti ga hladnom vodom i kuvati dok ne provri, kad provri kuvati kratko i ocediti od vode, naliti sa toplom vodom, ( negde davno sam pročitala da se pasulj nikad ne naliva sa hladnom vodom, već toplom, zato ja kad kuvam pasulj,obavezno imam vodu u kuvalu i sa tom vodom nalivam pasulj ) dodati nanu ( zbog nadimanja, ovo sam davno naučila od jedne poznanice, Makedonke, i od tada se uvek držim tog pravila, a vidim da to i Vesna radi ) i kuvati pasulj dok vam se ne skuva, ali ga nemojte prekuvati jer važno je da vam zrna ostanu cela a ne smeljana.

U dublji i veći tiganj ili šerpu, sipati ulje koje koristite ( ja koristim od semenki grožđa ) a dok se ulje greje vi isecite crni luk na tanja rebarca i dodajte u zagrejano ulje, posoliti i pržiti ga dokle god vam luk ne omekša.
Dodati beli luk, lovorov list i sok od paradajza, ajvar i sve to dinstati vrlo kratko  (po nekad koristim i pire od paprike, koji kupujem u turskoj prodavnici i mogu da vam kažem da je fantastičan, nije isto što i ajvar, ali je odličan )
* Ja ne koristim sok od paradajza već koristim pire od paradajza. uzmem dve pune kašike pirea, izmutim sa 250 ml vode, dodam pola kašičice šećera da ubije kiselinu i to dodam u luk.
Posoliti, pobiberiti i dodati malo suvog začina.
Dodati oceđen pasulj,  još vode gde se kuvao pasulj samo toliko da pasulj ogrezne u vodi i kuvati dok ne prebaci nekoliko ključeva, povremeno promešajte da vam ne zagori.

Probajte da li je šta potrebno.
Na kraju dodati sitno iseckan peršun i sve promešati.

U veći pekač, ili dva manja ( ja obično na ovu količinu koristim jedan veći pekač ) sipati kutlačom pripremljen pasulj i na kraju sipati malo vode u tiganj u koji ste sve ovo pripremili i ako je potrebno, varjačom skinuti sve što je na dnu i na stranice tiganja i sipati tu tečnost u pasulj.

Ako koristite suve paprike, ja obično koristim ljute i stavim ih u komade ( takve ovde kupujem, isečene na veće komade, koje prethodno operem pod mlazom tople vode ) i malo i gurnem u pasulj.

Peći tako pripremljen pasulj u prethodno  zagrejanoj rerni na 175°C oko 45 minuta do sat vremena.
Ja volim da je moj prebranac malo više sočan,zato ga pečem samo 45 minuta, dok neko voli da je prebranac suvlji,pripremite ga onako kako ga vi volite.


Posle pečenja ostaviti kratko da se ohladi, po želji možete posuti sa još malo iseckanog peršuna i poslužiti toplo sa zelenom salatom,kupus salatom ili belolučenim paprikama.

Može da vam bude prilog, sa pečenim mesom sa roštilja, kranjskim kobasicama ili kompletan bez mesni obrok.

Vesna, još jednom, od srca ti hvala na odličnom receptu, koji se već udomaćio kod nas.

Prijatno!!!!

6 коментара:

  1. :))) Hvala i tebi na poverenju u moj recept, to jest ono što je nastalo od "hilandarskog" do mog prebranca, jer isto kao i ti prilagodjavam recepte svom ukusu :) Ideja s ajvarom je odlična, zato ti je pasulj tako fino crven, a dopada mi se i to što je softan. Na onom mom se ne vidi, ali iznutra je takodje sočan, jedino nije tako crven kao tvoj :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da ti se dopala i moja verzija tvog recepta, mada nema neki većih izmena..divnu crvenu boju obično dobijem od tog pirea od paprike i od dimljene crvene paprike, koju stalno koristim i ona mi je mnogo ukusnija od obične crvene paprike..još jednom, od srca tebi hvala.

      Избриши
  2. Prebranac obozavam i ova verzija sa ajvarom se cini mnogo dobra..probam prvom prilikom.. Pozdrav tebi Zorice

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ajmeeee Jasna, od kad tebe nisam videla..nadam se da si dobro.Od srca ti hvala što si navratila na blog i često pomislim na tebe. Puno te pozdravljam.

      Избриши
  3. Upravo smo Zoki i ja ručali ovaj fini prebrebranac, pa reko' da ti napišem naše utiske!
    Baš sam se lomila šta da spremim kao ručak za Badnji dan i odlučila sam se da to bude prebranac. Ovaj recept je "pobedio" u izboru zbog soka od paradajza i ajvara (koji i ja često dodajem u variva), kao i zbog ostalih dodataka koje jelu daju odličan šmek! Oduševljeni smo oboje ukusom, svega ima taman koliko treba. Biće ovo ubuduće moj jedini način spremanja prebranca. ��
    Tebi i Stanoju želim srećan Božić i Novu godinu! ��

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gago, drago mi je da te "vidim" i da ste mi živi i zdravi, što je najvažnije u ovoj ludnici, koja traje dosta dugo. Neka vam je srećan Božić i svako dobro od boga želimo vam Stanoje i ja. Mir božiji - Hristos se rodi!!!

      Избриши