понедељак, 5. март 2018.

Krofne, ko zna koje po redu

Gde bih ja mogla da odolim a da ih ne napravim..ima li nekog da ne voli krofne, ja ih volim a tek moj muž...


Sastojci: 600 g brašna, 4 žumanca, 35 g svežeg kvasca, 30 g šećera,  1 kašičica ekstrakta vanile ili vanilla paste,350 ml toplog mleka, korica od pomorandže ili nekoliko kapi ekstrakta od pomorandže, pola kašičice soli, 70 g otopljenog i prohlađenog putera,2 pune kašike ruma ili rakije, prah šećer zamirisan vanilom

Priprema:  U toplo mleko dodati kvasac, kašiku šećera, so i kašiku brašna, sve izmešati i ostaviti na stranu da se kvasac podigne.

U vanglicu prosejati brašno, dodati šećer, ( ko voli da su krofne slađe neka doda više šećera, mi ih ne volimo da su puno slatke, prah šećer nam je dovoljan sa ovom količinom šećera ) blago umućena žumanca, alkohol po vašem izboru,otopljen puter, izrendanu koricu pomorandže, ekstrakt vanile, i nadošli kvasac i zamesti testo rukom ili mikserom.
Ako mesite rukom, testo mora dobro da se izmesi i izlupa o radnoj površini a ako to radite mikserom, mutite ga spiralnim nastavcima oko desetak minuta.
Izručiti testo na radnu površinu, i ako je potrebno dodavati po vrlo malo brašna dok ne dobijete srednje meko i glatko testo, koje se ne lepi za ruke. Meni nije bilo potrebno više brašna. ( puno puta zavisi od vlažnosti vazduha u prostoriji, od vrste brašna i od veličine žumanaca da li će biti potrebno da se doda još brašna ili ne.)
Oblikovati testo u loptu,blago premazati sa vrlo malo ulja, vratiti u vanglicu, pokriti i ostaviti da se testo ustrostruči.

Blago pobrašniti radnu površinu, istresti pažljivo testo iz vanglice i prvo rukama, pa onda oklagijom rastanjiti testo oko 1cm debljine.
Modlu za krofne, ili čašom, koju ćete prethodno zamočiti u brašno, vaditi  krofne.
Stavljati ih na pobrašnjen pek papir ili kuhinjsku krpu, koju ste prethodno malo pobrašnili.
Od testa koje vam je ostalo, premesiti,rastanjiti i iz tog testa izvaditi krofne.
Meni te krofne nisu kao one prve, koje sam izvadila, malo su mi tvrđe, ali su mi podjednako dobre,  njih ostaviti da rastu i pržiti ih tek na kraju.

Tako pripremljene krofne pokriti sa kuhinjskom krpom i ostaviti ih da narastu još pola sata.

U veću i dublju šerpu zagrejati ulje na osrednjoj tmperaturi. Najbolje ćete proveriti ulje, ako nemate kuhinjski termometar, ako zabodete dršku od varjače u ulje i pritisnite na dno tiganja ili šerpe ( ja koristim veći wok ) i ako vidite da ima puno sitnih mehurića oko drške varjače, ulje je spremno a prženje, ako imate previše mehurića i mnogo brzo idu oko varjače, ulje je prevruće, smanjite temperaturu i sačekajte malo da se ulje prohladi.

Uzimate od prve krofne, koje ste izvadili kalupom, okrenuti gornju stranu da bude prvo u ulje i dodati još 2 do 3 komada, ali ne stavljati previše krofni u šerpu, da imaju dovoljno mesta da se mogu okrenuti .
E sada...neko poklapa poklopcem dok se peče prva strana, ja nekad poklopim nekad ne, ove krofne nisam poklapala, već sam sa kašikom brzim pokretima prelivala vruće ulje preko i kad sam videla da su se dovoljno podigle a donja strana mi je porumenela, onda ih okrenem i više ih ne prelivam. 
Pržiti i donju stranu dok ne porumeni.

Žicu za hlađenje kolača ili hleba, prekriti kuhinjskim papirom i rešetkastom kašikom vaditi krofne i stavljati ih da se ocede od viška masnoće.


Nastaviti sa prženjem dok ne završite sa krofnama.
Ulje, u kom ste pržili krofne, nemojte bacati u sudoperu, već ohlađeno isipati u najlon kesicu, staviti u zamrzivač i zamrznuti, kad dođe dan da se izbacuju otpatci iz kuhinje,  stavite zamrznuto ulje u kantu,( green bin ) biće odnešeno sa ostalim otpatcima iz kuhinje.

Prohlađene krofne možete da uvaljate u prah šećer, koji ste zamirisali vanilom ili ih samo posuti preko.


Skuvajte kafu, deci može šolja toplog mleka ili čokoladnog mleka, i uživajte u njima.


Prijatno!!!

2 коментара: